×
×
×
×
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
รายละเอียดตำแหน่ง
Last Updated : 01.10.2018 | Viewers 2,037
Salary :
เงินเดือน
N/A (THB)
Types of employees :
ประเภทงาน
Full-time
เต็มเวลา
Area :
ปฎิบัติงานที่จังหวัด

Koh Samui
เกาะสมุย

Education :
การศึกษา
Bachelor's Degree
ปริญญาตรี
Experience :
ประสบการณ์การทำงาน
2 Year (ปี)
Gender :
เพศ
Male/Female
ชาย/หญิง
Age :
อายุ
Not over 30 years old
อายุไม่เกิน 30 ปี
Unit :
จำนวนรับ
2 อัตรา
New Graduated :
นักศึกษาจบใหม่
No
ไม่รับพิจารณา
Foreigner :
ชาวต่างชาติ
No
ไม่รับพิจารณา
Disabled :
ผู้พิการ
No
ไม่รับพิจารณา
Night shift :
ตำแหน่งงานกะดึก
No
ไม่ใช่
Job Qualifications
ข้อกำหนด
- Male / Female, Age 23 -30
- Bachelor- s Degree in Accounting or related field
- Competent in scope of income auditor, AR accounting, at least 2 years- experience
- Fast learner and ability to work independent and as a part of a team and take a new task with high level of difficulty
- Have knowledge of Withholding tax & Output Tax
- Proficiency in Microsoft office
- Fair command of English both writing & speaking
- Enthusiastic, motivated and positive attitude
- Excellent verbal, written communication and interpersonal skills.
Job Details
รายละเอียดงาน
Account Receivable
Job scope:
- Checking the correctness of daily revenue, daily report, determine errors or discrepancies and suggest necessary corrective action.
- Manage & implement best practices for the A/R functions
- Collaborates with the other department managers to support overall department goals and objectives.
Overall Responsibility:
- Verify and audit all department (front office & F&B) posting and settlements all their revenues.
- Reconcile credit card and credit card commission on a daily basis
- Monitor front office rebates. Review and balance rebates, paid outs, miscellaneous charges and staff charges to the PMS and ensure that each account is properly authorized and has relevant explanations
- Prepare daily report as request and distribute to related department.
- Report any problem or discrepancies to accounting manager on daily basis
- Perform day to day account receivable transaction including, issuing invoice, posting and recording accounts receivable data.
- Ensure timely and completeness of billings to customers and related parties, verify discrepancies and resolve all billing issues
- Responsible for preparing receipts/tax invoice and following up on overdue accounts.
- Oversee and ensure month-end closing activities and deadlines are met.
- Perform account reconciliations and Generate aging analysis
- Review and improve billings and collections workflows.
- Helpful, friendly and informative communications
- Complete various other tasks as assigned by accounting manager.












Account Payable
Job scope:
- To ensure that all invoices incurred by the hotel are paid on timely basis and all policies and procedures are followed.
- Determine accounting errors or discrepancies and suggest necessary corrective action.
- Collaborates with the other department managers to support overall department goals and objectives.
Overall Responsibility:
- Ensure that the processing of all invoices is completed properly.
- Process checks for payment of all invoices as necessary and process checks manually in an emergency situation.
- Maintain complete and accurate files in order to handle vendor inquiries.
- Ensure that all taxes (i.e. VAT, WHT, etc.) calculate correctly and submitted on time.
- Handling petty cash of company
- Oversee and ensure month-end closing activities and deadlines are met.
- Perform vender reconcile, related account reconciles, generate aging and solve any discrepancies.
- Interacting with Purchasing, Receiving, warehouse, inventory control and others to coordinate the proper floe and paper work.
- Coordinate and analyze general ledger with Accounting Manager.
- Complete all tasks assigns by Accounting manager
Welfare
สวัสดิการ
- วันหยุด 2 วัน/สัปดาห์ (หรือตามตารางการทำงาน)
- การันตีเซอร์วิสชาร์จ 4,000 บาท
- เงินช่วยค่าเช่าบ้านทุกตำแหน่ง 1,000 บาท
- เงินอินเซนทีฟ (ตามเงื่อนไขที่บริษัทกำหนด)
- วันหยุดนักขัตฤกษ์ปีละ 16 วัน (สำหรับปี 2018)
- สิทธิ์ลาพักร้อน 10 - 15 วัน (ขึ้นตามอายุงาน) ใช้ได้ทันทีหลังผ่านทดลองงาน
- สิทธิ์ลากิจ 7 วัน/ปี
- ประกันภัยกลุ่ม(ประกันสุขภาพ ประกันอุบัติเหตุ และประกันชีวิต)
- กองทุนสำรองเลี้ยงชีพ
- ตรวจสุขภาพประจำปี
- ห้องพักราคาพิเศษสำหรับพนักงาน เพื่อน และ ครอบครัวทั้งหลับดีในประเทศไทย ณ กรุงเทพ ภูเก็ต และ สมุย, เสียมราฐ (กัมพูชา), มากาติ (ฟิลิปปินส์)
ประกาศนี้ปิดรับสมัครเรียบร้อยแล้ว!

ตำแหน่งงานอื่นๆ ของบริษัทนี้
--- ไม่มีประกาศ ---
บริษัทใช้คุกกี้เพื่อเพิ่มประสบการณ์และความพึงพอใจในการใช้งานเว็บไซต์ ให้สามารถเข้าถึงง่าย สะดวกในการใช้งาน และมีประสิทธิภาพยิ่งขึ้น การกด “ยอมรับ” ถือว่าท่านได้อนุญาตให้เราใช้คุกกี้ ตามนโยบายคุกกี้ของบริษัท อ่านเพิ่มเติม ยินยอม ปิด