ตำแหน่งนี้ปิดรับสมัครแล้ว
หรือ
มัธยมศึกษาตอนปลาย
ชาย
full-time
1. High school or equivalent education
โรงเรียนมัธยมหรือเทียบเท่า
2. Have worked for similar position in the hospitality for at least one year.
เคยทำงานในตำแหน่งที่คล้ายกันในการต้อนรับอย่างน้อยหนึ่งปี
3. Can communicate in English
สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้
4. Have Driving License
มีใบขับขี่
5. Have a good sense of direction
มีความรู้ด้านทิศทางที่ดี
Messenger/Doorman conducts duties in the assigned Place of Work and provide a courteous, professional, efficient and flexible service consistent with Hotel?s Standards Policies & Procedures in order to maximize guest satisfaction.
พนักงานเปิดประตูปฏิบัติหน้าที่ในสถานที่ที่ได้รับมอบหมายและให้บริการด้วยความสุภาพ เป็นมืออาชีพ มีประสิทธิภาพ และสอดคล้องกับนโยบายและขั้นตอนมาตรฐานของโรงแรมเพื่อเพิ่มความพึงพอใจสูงสุดให้กับลูกค้า
A Messenger delivers documents and messages and a Doorman performs the duties of a bellboy and tuk-tuk Driver
พนักงานส่งเอกสารมีหน้าที่ส่งมอบเอกสารและข้อความ และพนักงานเปิดประตูยังทำหน้าที่ในฐานะพนักงานขนสัมภาระบริการลูกค้า และพนักงานขับรถตุ๊กตุ๊ก
1. To report for duty on time in full uniform. Always maintain a smart and friendly appearance.
ปฏิบัติหน้าที่ตรงเวลาในเครื่องแบบพนักงานที่ถูกต้อง และรักษาภาพลักษณ์อันชาญฉลาดและเป็นมิตร
2. To greet and welcome guests to the hotel in the most friendly and courteous manner.
ต้อนรับลูกค้าที่เข้าพักอย่างเป็นมิตรและสุภาพที่สุด
3. To bid farewell to all guests upon departure.
อำลาลูกค้าทุกท่านเมื่อออกจากโรงแรม
4. To open the car doors for all guests arriving and leaving the hotel.
เปิดประตูรถยนต์สำหรับลูกค้าทุกคนที่เดินทางมาถึงและออกจากโรงแรม
5. To call for taxis whenever guests request and assist guests by telling the taxi driver where to go whenever necessary.
ติดต่อแท็กซี่ตามที่ลูกค้าร้องขอ และช่วยเหลือลูกค้าโดยแจ้งจุดหมายปลายทางที่จะไปในกรณีจำเป็น
6. To assist loading and unloading of baggage.
ช่วยในการขนถ่ายสัมภาระของลูกค้า
7. To arrange and assist for baggage to be transported into the lobby.
จัดเตรียมและช่วยเหลือขนสัมภาระไปยังล็อบบี้
8. To maintain the entrance in a neat and orderly manner.
รักษาทางเข้าออกให้เป็นระเบียบเรียบร้อย
9. To assist guests by giving information when required.
ให้ข้อมูลลูกค้าตามที่ร้องขอ
10. To give assistance to handicapped guests.
ให้ความช่วยเหลือแก่ผู้พิการ
11. To maintain an excellent standard of grooming and personal hygiene.
รักษามาตรฐานการแต่งกายและสุขอนามัยส่วนบุคคล
12. To attend meetings and training programmes.
เข้าร่วมการประชุมและแผนการฝึกอบรม
13. To perform any other duties as may be directed from time to time.
ปฏิบัติหน้าที่อื่นใดตามที่อาจได้รับมอบหมายเป็นครั้งคราว
14. To be knowledgeable of hotel, general information of Bangkok and surrounding areas for providing information and giving directions.
มีความรู้เกี่ยวกับโรงแรม ข้อมูลทั่วไปของกรุงเทพฯ และพื้นที่ใกล้เคียงเพื่อให้ข้อมูลและให้เส้นทาง
15. Ensure that documents and messages are delivered in a time efficient manner.
ตรวจสอบให้แน่ใจว่ามีการส่งมอบเอกสารหรือข้อความในเวลาที่ถูกต้องเหมาะสม
16. Handle documents and messages with care.
ดูแลเอกสารและข้อความด้วยความระมัดระวัง
17. Ensure that the delivery is done on time.
ตรวจสอบให้แน่ใจว่าการส่งมอบตรงเวลา
18. Understand the privacy rules and not tamper with documents and messages.
ทำความเข้าใจกับกฎความเป็นส่วนตัวและไม่ยุ่งเกี่ยวกับเอกสารและข้อความ
19. Maintain records of daily visits in the logbook.
เก็บรักษาบันทึกการเข้าออกรายวันในสมุดบันทึก
20. Plan efficient routes prior to setting out on a delivery mission.
วางแผนเส้นทางที่มีประสิทธิภาพก่อนกำหนดภารกิจส่งมอบ
21. Support to drive a tuk-tuk to pick up and drop off guests
ให้การสนับสนุนขับรถตุ๊กๆรับส่งแขก
-
Ascott International Management (Thailand) Ltd.
No. 219/13, Asoke Tower 5th floor Soi Sukhumvit 21, Asoke Rd., Khlong Toei Nuae, Watthana, Bangkok 10110, Thailand www.the-ascott.com