ตำแหน่งนี้ปิดรับสมัครแล้ว
หรือ
ปริญญาตรี
ไม่จำกัด
full-time
- ประสบการณ์อย่างน้อย 5 ปี
- ความคล่องแคล่วในภาษาอังกฤษทั้งทางวาจาและภาษาเขียน
Responds to communications from guests, travel agents, and referral networks
concerning reservations arriving by mail, telephone or through a central
reservation system. Creates and maintains reservation records and promptly
processes any cancellations and modifications.
Additional duties may include preparing the list of expected arrivals for the front
office, assisting in preregistration activities when appropriate, and processing
advance reservation deposits
RESERVATION AGENT DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
1. Processes reservations by mail, telephone, agent or central reservation
systems referral.
2. Knows the type of rooms available as well as their location and layout.
3. Knows the selling status, rates, and benefits of all packages plans.
4. Knows the credit policy of the hotel and how to code each reservation.
5. Determines room rates based on the selling tactics of the hotel.
6. Prepares letters of confirmation.
7. Communicates reservation information to the front desk.
8. Processes cancellations and modifications and promptly relays this
information to the front desk.
9. Understands the hotel's policy on guaranteed reservations and no-shows.
10. Helps develop room revenue and occupancy forecasts.
11.Assists in preregistration activities when appropriate.
12. Monitors advances deposit requirements.
13. Handles daily correspondence. Responds to inquires and makes
reservations as needed.
14. Makes sure that files are kept up to date.
15. Maintains a clean and neat appearance and work area at all times.
16.Promotes goodwill by beings courteous, friendly, and helpful to guests,
mangers, and fellow employees.
17.Walk around with the client and ensuring that they secure whatever
services they are in need of.
18. Making arrangements for clients travel programs.
19.Tracks future room availability on the basis of reservations, and helps
develop forecasts for room revenue and occupancy.
20.To be aware of all front office procedures and assist with reception duties
when required.
21.Willing to undertake any reasonable request made by management in any
other areas of the house.
22.Open and close the availability as and when required of hotel in all
the GDS channels, IDS channels and on the hotel website.
23. Configuring rates on the hotels property management system
1. วันหยุดประเพณี 15 วันต่อปี
2. วันลาพักร้อนประจำปี เริ่มที่ 7-12 วัน/ปี
3. สวัสดิการวันหยุดประจำวันเกิด
4. รางวัลพนักงานดีเด่นประจำเดือน
5. ยูนิฟอร์ม3ชุด/ปี พร้อมบริการซักรีด
6. หอพักสวัสดิการพนักงาน
7. เรือรับ-ส่ง ฟรี
8. อาหาร 2/มื้อ/วัน/คน
9. สวัสดิการค่าที่พัก/ค่าเดินทาง/โทรศัพท์/ค่าคอมมิชชั่น (บางตำแหน่ง)
10. งานสังสรรค์ประจำปี
11. ปรับเงินเดือน ค่าจ้าง ประจำทุกปี
12. เงินเซอร์วิสชาร์จ
13. การเติบโตในสายงาน
14. อื่นๆ ตามกฏหมายแรงงาน
ไม่ข้อมูล