×
×
×
×
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
รายละเอียดตำแหน่ง
Last Updated : 29.12.2017 | Viewers 662
Salary :
เงินเดือน
N/A (THB)
Types of employees :
ประเภทงาน
Full-time
เต็มเวลา
Area :
ปฎิบัติงานที่จังหวัด

Rayong
ระยอง

Education :
การศึกษา
Bachelor's Degree
ปริญญาตรี
Experience :
ประสบการณ์การทำงาน
5 Year (ปี)
Gender :
เพศ
Male/Female
ชาย/หญิง
Age :
อายุ
Non-Specific
ไม่จำกัดอายุ
Unit :
จำนวนรับ
1 อัตรา
New Graduated :
นักศึกษาจบใหม่
No
ไม่รับพิจารณา
Foreigner :
ชาวต่างชาติ
No
ไม่รับพิจารณา
Disabled :
ผู้พิการ
No
ไม่รับพิจารณา
Night shift :
ตำแหน่งงานกะดึก
No
ไม่ใช่
Job Qualifications
ข้อกำหนด
Previous hotel accounting experience preferred and at least 2 years in accounts receivable.

Strong computer and phone skills required.

High School or equivalent education required. Bachelor's Degree preferred.

Ability to meet deadlines and work with multiple projects.

Excellent verbal and written communication skills.

Knowledge of sales tax laws and tax exempt status reporting.

Advance experience in Credit and deposit policies and procedures preferred.

Excel knowledge is helpful
Job Details
รายละเอียดงาน
Manage relations with internal and external people.

Train and team building with all departments to ensure that hotel credit policies are followed.

Manage all account queries and disputes.

Manager A/R aging to a 90% or higher current status.

Daily review of Accounts Receivable ledger and post incoming payment.

Responsible for analyzing credit of direct bill requests to approve and/or deny credit with the additional approval of the Director of Finance.

Responsible for auditing and compiling all group billing, in accordance with Banquet Event checks and the group contract. Audit and post attrition revenues.

Maintain position relationships with clients and correct billing of events

Resolve variances of banquet checks and audit accuracy of charges

Ensuring prompt, accurate and efficient system for billing of current and aged accounts.

Monitor the AR ledger on a daily basis, If any discrepancies found then corrective measures to be taken

Post payments daily to A/R. Research and resolve all short payments and/or outstanding collections

Manage all credit issues and resolution with the front desk team

Monitor credit risk of declined credit cards and work with front office team to mitigate

Daily banking and posting of incoming and outgoing bank wires

Management of AR billing for all approved Transient clients such as expedia, airlines and corporate clientele

Review all guest ledger accounts to confirm that accuracy and approval use of Non-guest Folios/House Accounts. Resolve any hanging balances as appropriate

Follow up on hanging balances in the guest ledger

Management of all chargebacks; decrease losses. Create efficiencies and train internal departments on ways to minimize chargebacks

Hold monthly credit meetings

Assist in year end and mid-year audits

Assist in all guest phone calls and folio requests.

Resolve guest disputes and communicate areas of improvement

Act as a backup resource for accounting personnel and coverage for PTO time when necessary

Follow all hotel standard operating procedures in accordance with HEI management

Knowledge of city taxes was it pertains to billing

Flexible schedule as needed

Work with the Asst. Dir. Finance/Dir. Finance to build effective working relationships with internal and external customers.

Other duties as assigned
ประกาศนี้ปิดรับสมัครเรียบร้อยแล้ว!

ตำแหน่งงานอื่นๆ ของบริษัทนี้
--- ไม่มีประกาศ ---
บริษัทใช้คุกกี้เพื่อเพิ่มประสบการณ์และความพึงพอใจในการใช้งานเว็บไซต์ ให้สามารถเข้าถึงง่าย สะดวกในการใช้งาน และมีประสิทธิภาพยิ่งขึ้น การกด “ยอมรับ” ถือว่าท่านได้อนุญาตให้เราใช้คุกกี้ ตามนโยบายคุกกี้ของบริษัท อ่านเพิ่มเติม ยินยอม ปิด